18 mars 2013

Barn behöver inte bedömas hela tiden, de behöver bli sedda

många tycker det är helt tokigt att man inte ska säga till sina barn att de är duktiga och fina osv osv.
Men mycket beror nog kanske på att man inte vet vad man ska säga istället? För man vill ju besvara sina barn på ett bra sätt när de visar sin teckning de har ritat eller sin nya tröja, sin nya frisyr, ropar när de är högst upp i trädet osv.

Jag vill inte att folk ska säga att mina barn ser ut som prinsar och prinsessor och är så duktiga och snygga och vackra. De kommer bli bedömda tillräckligt mycket ute i samhället som det är idag. Jag vill inte att mina barn ska behöva visa upp sig som små modeller i sina nya kläder, eller visa upp sina saker de gjort för folk. Om de själva inte tar initiativet till det. De vet att vi älskar dem precis som de är, att vi tycker om vad de gör och att de är duktiga och att vi alltid finns här för dem. Vi pussar dem, kramar dem och säger att vi älskar dem flera gånger om dagen och vi väljer att tillbringa hela våra dagar med dem  just för att dem är det allra viktigaste för oss!

Läs Lady Dahmers inlägg om detta!
http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2011/may/utkast-maj-12-2011-1.html

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar